Cyfrowa Szkoła

Szkoła Podstawowa w Mordach

Moduł V

Zamieściliśmy materiał zawierający treść całego modułu wraz z opisem zadań dla koordynatora oraz pozostałych nauczycieli, a także formularz Dobrej praktyki i zmodyfikowany konspekt lekcji. Zapoznaj się z nimi i prześlij dalej nauczycielom.

1. Treść modułu 5.

2. Formularz dobrej praktyki.

3. Zadanie dla nauczyciela - nowy formularz konspektu

 

Przykłady informacji zwrotnej przekazanej do pracy ucznia (w programie Word, PowerPoint i Excel):

1.Informacja do pracy zwrotnej ucznia WORD

2. Informacja do pracy zwrotnej ucznia Power Point

3. Informacja do pracy zwrotnej ucznia Excel

 

 

8. Zadania dla nauczyciela

 
Będziesz realizować zadania tego modułu tak, jak inni nauczyciele z Twojej szkoły:
 
 
Zadanie nr 1 dla nauczyciela – informacja zwrotna do pracy ucznia
 
Zaplanuj pracę domową dla uczniów z zastosowaniem programu Word, Excel lub PowerPoint. Wybierz zadanie, które nie będzie sprowadzało się do skopiowania przez uczniów informacji znalezionych w internecie.
Podaj uczniom kryteria oceniania, czyli ściśle to, co będzie podlegało ocenie, i zadaj pracę domową.
Poproś uczniów (wszystkich lub wybranych), aby przesłali pocztą elektroniczną do ciebie zadania, które wykonali lub zamieścili w internecie w miejscu, gdzie zwykle udostępniacie sobie pliki. Wyznacz termin przesyłki z odpowiednim wyprzedzeniem.
Korzystając z funkcji „Recenzja”, napisz informację zwrotną.
Podkreśl w niej mocne strony pracy ucznia, wskaż elementy
wymagające korekty i udziel wskazówek do poprawy, także rad na przyszłość, które będą rozwijające dla ucznia. Pracę domową ucznia, opatrzoną twoją informacją zwrotną, odeślij koniecznie w terminie umożliwiającym mu ewentualną poprawę.
Stwórz uczniowi/uczniom okazję do zaprezentowania w klasie poprawionej pracy domowej.
Prześlij plik z pracą domową ucznia opatrzoną informacją zwrotną do koordynatora,aby wybrane pliki dołączył do swojego sprawozdania. Możesz otrzymać wówczas informację zwrotną do informacji zwrotnej przekazanej uczniowi*.

9. Zadania dla nauczyciela

Zadanie nr 2 dla nauczyciela – informacja zwrotna ucznia na temat narzędzi TIK

  1. Zapoznaj się z materiałem modułu V, który otrzymałaś/otrzymałeś od koordynatora.
  2. Zwróć szczególną uwagę na treści dotyczące zasad udzielania oraz przyjmowania
  3. informacji zwrotnej.
  4. Wybierz 5 takich narzędzi TIK wykorzystanych na lekcjach, o których użyteczność
  5. chcesz zapytać uczniów.
  6. Zaplanuj sposób zebrania informacji zwrotnej od uczniów. Możesz skorzystać
  7. z zaproponowanych przez nas pytań pomocniczych, które warto skierować do uczniów:
  • Które z podanych narzędzi TIK pomogło Ci zrozumieć i lepiej zapamiętać zagadnienia/temat
  • poruszane na lekcji?
  • Które z wykorzystywanych podczas lekcji narzędzi TIK wykorzystujesz ucząc się w domu?
  • Jakie narzędzie TIK wykorzystywane przez nas na zajęciach spowodowało, że bardziej niż
  • zwykle zaangażowałaś/eś się w uczenie się podczas lekcji?
  1. Przed zebraniem informacji zwrotnej od uczniów koniecznie wytłumacz, w jakim celu zbierasz
  2. ich opinie na temat stosowanych przez Ciebie narzędzi TIK. Następnie w zaplanowany
  3. przez siebie sposób pozyskaj informacje od uczniów.

Opracuj zebrane od uczniów opinie i sformułuj wnioski do swojej dalszej pracy (będą one też

potrzebne na spotkaniu z koordynatorem).

 

 

10. Zadania dla nauczyciela

Zadanie nr 3 dla nauczyciela – spotkanie z koordynatorem
 

Weź udział w spotkaniu, które  zorganizuje koordynator szkolny.
 

  1. Przedyskutuj z innymi nauczycielami wyniki i wnioski dotyczące stosowanych narzędzi
  2. TIK (wyciągnięte na podstawie informacji zwrotnych pozyskanych od uczniów).
  3. Przyjrzyjcie się wspólnie propozycjom dobrych praktyk i, biorąc pod uwagę
  4. opinie uczniów oraz pozostałe kryteria dobrych praktyk, zdecy

     

    dujcie które z propozycji tym razem wyślecie do CEO.
  5.  

    Przekaż koordynatorowi plik zawierający pracę ucznia z twoją informacją zwrotną,
  6. aby mógł załączyć do swojego sprawozdania *

* Zadanie dla chętnych

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12. Sprawozdanie i terminy modułu

Po wykonaniu zadań przez nauczycieli oraz zrealizowaniu zadań

koordynatora, wypełnij formularz sprawozdania na platformie kursu i dodaj załączniki

  1. 1 – 3 przykłady dobrej praktyki TIK,
  2. 1 – 3 materiały wypracowane przez nauczycieli realizujących
  3. zadania dla chętnych.
    Mogą to być:
  • prace uczniów z informacją zwrotną;
  • rekomendacje do dalszej pracy z TIK w szkole;
  • konspekty lekcji z wykorzystaniem narzędzi TIK.

Moduł V trwa od 25.03.13 do 28.04.13 r.

Sprawozdanie należy opublikować do 28.04.13 r.

Powodzenia!

 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.

Copyright Jerzy Borowski © 2013. All Rights Reserved.